Ezelkunsten
Wie zijn wij
Yara
Naast mijn grote passie voor kinderen heb ik een grote passie voor dieren. In 2017 heb ik mijn opleiding Dier-Management afgerond aan het Groenhorst College te Barneveld. Ik vind het dan ook een van de mooiste dingen om mijn passie voor kinderen en dieren te kunnen combineren binnen mijn werk bij Ezelkunsten. Naast de cursus Asinotherapie heb ik verschillende cursussen gevolgd op het gebied van het coachen en spiegelen met dieren. De kennis en ervaring die ik tijdens de cursussen en door de jaren heen heb opgedaan breng ik graag in de praktijk. Persoonlijk vind ik dan ook niets mooiers om het positieve effect die onze dieren kunnen hebben op de kinderen te zien.
Momenteel studeer ik Sociaal Work aan het HVA te Amsterdam. In September 2021 ga ik starten met een cursus Holistische kindercoaching.
Hedie Cooiman
Na mij studie ben ik mijn carrière in de zorg gestart. Vele jaren ben ik werkzaam geweest in deze branche. Daarbij heb ik geholpen bij het opzetten en realiseren van socio-woningen en begeleidwonen. Door mijzelf te blijven ontwikkelen heb ik veel kennis en ervaring opgedaan.
Naast mijn werk in de zorg was ik ook betrokken bij het trainen en opvoeden van onder andere zorghonden. Om mij hier ook verder in te verdiepen heb ik diverse opleidingen gevolgd bij o.a. O&O en Martin Gaus. In ben ik bij van Hall afgestudeerd als kynologisch gedragsdeskundige.
- Coach- foundation
- Coach methode Matheij
- Coach kind en Jeugd Atma
- Afgestudeerd kindercoach
- Kind in Balans van Ingrid Dykstra
- Systemisch werken : Annemieke van der Mooren
- Paarden – Honden- ezelcoach
- Holistisch EMDR
- Systemisch coachen met paarden en ezels
- Asinotherapeut
- Z- verpleegkundige
- Kynologisch gedrag deskundige van Hall
- O&O gecertificeerd en Martin Gaus divers
- Rots en Watertraining
- Lichaamswerk BGL 1-2
- Algemene handvaardigheid 2-jaar
Jokke Cooiman
Al jaren werk ik met veel plezier met kinderen en jongeren. Ik heb veel ervaring en heb bij verschillende instellingen gewerkt, van gesloten psychiatrie tot en met het kinderhospice. Daarnaast heb ik diverse opleidingen gedaan, zoals Pedagogiek en Maatschappelijk en dienstverlening. Om met kinderen/ jongeren te werken zijn bepaalde vaardigheden van essentieel van belang, zoals geduld, betrokkenheid, betrouwbaarheid, structuur en begrip. Dit zijn ook de kern begrippen binnen onze training aan jongeren en kinderen.
De training die de jongeren en kinderen kunnen volgen zijn Rots en Water. Deze training is voor kinderen en jongeren om ze verder te ondersteunen voor een weerbaarder en autonomer bestaan te geven in deze maatschappij.
- SPW
- MWD
- Pedagogiek
- Autisme Specialist
- Rots en water
- Lichaamswerk BGL 1-2-3
- Kind in Balans Kindercoaching van Ingrid Dykstra
Liselotte
Ik ben Liselotte van der Kraan en ben betrokken bij Ezelkunsten sinds 2019.
Ik heb heel wat jaren in de jeugdzorg gewerkt. Zowel als indicatiesteller, jeugdbeschermer, casemanager maar ook bij de gemeente als jeugdconsulent.
Naast het werk als gedragsdeskundige bij Ezelkunsten ben ik op dit moment ook werkzaam als gedragsdeskundige bij een instelling voor verstandelijk beperkten (volwassenen).
In 2005 ben ik afgestudeerd als orthopedagoog (Pedagogische Wetenschappen). Daarna heb ik trainingen en cursussen gevolgd zoals motiverende gespreksvoering, Signs of Safety, moreel beraad, wet- en regelgeving in het sociaal domein, beroepscode- en tuchtrecht, gedragsstoornissen bij adolescenten, praten met kinderen, praten over kindermishandeling en systeemopstellingen op tafel.
Tommelien
Ik ben Tommelien Majoor en ben betrokken bij Ezelkunsten sinds 2020.
Naast mijn baan als stafmedewerker voor een welzijnsinstelling, werk ik voor mijn eigen praktijk de vrije vogel. Ik coach of begeleid kinderen, jongeren en volwassenen en adviseer bedrijven over o.a. (pedagogisch) beleid en kwaliteit.
In 2003 heb ik mijn bachelor in de orthopedagogiek behaald (hbo), in 2007 mijn premaster aan de universiteit van Utrecht. In 2015 ben ik afgestudeerd als kind- en jongerencoach aan Atma. Verder ben ik geschoold in het werken met kinderen in rouw, motiverende gespreksvoering, het socratische gesprek, signs of safety, het stressvolle brein, moreel beraad, wet- en regelgeving in het sociaal domein en beroepscode- en tuchtrecht.